Thursday, February 5, 2015

Dance Legend - Termo Shine No.179, swatch

Today I'm showing Dance Legend Termo Shine No.179, a polish who changes color depending on the temperature, ie. thermo polish ;) Here the two colors are a white/light pink nude and bright red filled with matte black glitter which of course is unaffected by the temperature. The glitter is hexagons in two sizes and also some short string/bar glitter. The color scheme is that it's white/light pink nude when it's hot and red when it's cold. The application was great and even though I haven't made any notes I remember it to be 2 coats. Basically I loooooove this polish! It is so beautiful!  So, what do you think? <3







Bought at color4nails.com for $13 + shipping.

23 comments:

  1. Kommer att tänka på lakritsströssel av nån anledning! ;) Har inte fastnat för strängglitter (än ;) ) men på vissas naglar passar det utomordentligt bra! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja lakritströssel känns som en rimlig liknelse.^^ Jag tycker att det är skillnad på strängglitter och strängglitter. Det finns långa/korta, tjocka/smala, glansiga/matta. För mig måste de vara matta och korta för att de ska gå hem, dessa funkar mao. :D

      Delete
    2. Lakritsströssel är ju aldrig fel! :p Jag gillar strängglittret på dina naglar men har inte vågat mig på nåt köp själv än... men skulle vilja testa en av Sally Hansens limegröna strängglitter.

      Delete
    3. Haha, precis ;) Hm, du menar de med grönt och vitt i samma? Den har jag (så klart) men otestad. Har även en helgrön från Golden Rose (otestad den med;))

      Delete
    4. Fuzzy Fantasy heter den visst och som du sa så var det vita och lime färgade strängglitter i den, så nu väntar jag ivrigt på en swatch från dig! ;) Hittade den på den här sidan: http://project-swatch.com/sally-hansen-fuzzy-coat-nail-polish-review-swatches/ Hon har inte swatchat den men visade upp flaskan. Fick en till på önskelistan tack vare swatcherna... All Yarned Up... den måste man väl ha som virkare och stickerska. :p Gillade hennes kombo med Illamasqua Jo'Mina under All Yarned Up. ♥ :D

      Delete
    5. Haha, japp men tyvärr kommer det dröja då de finns i sverige.
      Har dock använt det blå/vita Wool Knot på en nail art.
      http://gelicnailart.blogspot.de/2014/11/cute-teddybear-nail-art-in-pink-and-blue.html
      Sen har du ju China Glaze varianter också. Många av om påminner extremt mycket om vissa sally hansens, utom just Fuzzy Fantasy och Wool Knot.

      Delete
  2. Loving the 2 colours here. I will *need* to get myself some DL thermals. I got the Essence ones and tried one so far and loved it - even though the colours weren't really for me. I love the novelty value of a thermal :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, me too! I also need to get my hand on more themals, I have this and another one. Other in the same collection as this one looks great. Also their new thermals... Mmm..must get! ^^
      Haven't seen the essence ones! Maybe they where LE at your place.

      Delete
  3. Jag tror jag hade gillat det mer utan glittret, men det var snyggt hursom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag måste säga att jag gillade den "edgighet" som det svarta bidrog med + att jag är svag för "jellymackaeffekten" som blir, men visst, skulle det finnas en utan glitter så skulle jag skaffa den också, man är ju inte diskriminerade till något lack. Måste skaffa fler thermolack helt enkelt. :)

      Delete
  4. looks awesome, I haven't tried thermal polishes so far but I am sure I will D:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, this is a beauty! And any thermal is a must for a lacquer nerd ;)

      Delete
  5. Är inte så förtjust i strängglitter, men det är sååå coolt med thermolack. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bara det är matt går det hem hos mig, men förutom dettaa finns det ju massor av fina thermolack! :D

      Delete
  6. I really love that the colour difference is very visible. It's an amazing polish(the black glitters are just a plus)

    ReplyDelete
  7. Vilket läckert lack! :D Det här föll mig definitivt i smaken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja samma här, jag var rätt så tvungen att införskaffa :P

      Delete
  8. I think your nails look just sooo pretty!
    I hope you'll have a wonderful Weekend and I look forward to read your next post!

    Julia ~Creativenails4fun~

    ReplyDelete
  9. Kanon läckert, aldrig testat nåt termolack men det ser himla spännande ut och passade så bra med glittret

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh då måste du ju. Du har ju dessutom långa naglar och det är då färgskiftningen gör sig som bäst :D Finns flera märken som har det också:P

      Delete
  10. oh , i am almost jealous ;) i love this look and thermo nail polish ! Gelic you made fantastic pictures ! bravo !

    ReplyDelete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.